"Kiérvén a dizsiből ugyanis Férfiasan Vezető Petra csüggedten realizálta, hogy 5-5 cm-re a Pözsótól minden irányban áll egy másik jármű, így aztán vagy beül a kocsijába és színjózanul diszkógömbre töri, vagy meghagyja ugyanezt a feladatot Petyának, aki legalább részeg. Utóbbi könnyebb megoldásnak tűnt, úgyhogy felszólítottam a vállalkozó kedvű személyt, hogy kezdheti a rombolást."

Nemrég vezető egyéniség voltam, de mára elmúlt. 

A műsorvezetést imádtam, nem is munka volt. Hanem nem. Szerintem kevés dologhoz értek, de a rádiózás ilyen. Szerénytelenség nélkül állíthatom, mindent kipróbáltam, ami rádióval kapcsolatos: műsor szerkesztés, vezetés, riporteri feladatok, pici oknyomozás, netes szerkesztés, technikusi feladatok, vágás, komplett műsor összerakása, élő- és előre rögzített adás, komoly és vidám műsorok, zenei szerkesztés... Közel sem teljes a lista. A műsorvezetés rádión kívül is frankón megy, élő stand up-os vagyok, szóval igen, tök beképzelt vagyok ezen a téren. 

De elmúlt. Most más a fontos... 

A háztartásvezetés, na az is ment nemrég. Tudom is, miért múlt el kicsit, de mégsem hibáztat az ember egy meg sem született Inszájdert, nem? De. Úgyhogy erről mélyen hallgatunk, és úgy teszünk, mintha még most is kiváló feleség lennék, oké?

Ami a legfájóbb viszont, hogy ritka vagány sofőr voltam! És ez vajon hová lett? Ki lopta el a férfiakat megszégyenítő, rózsaszín kalapban autózó, üvöltve zenét hallgató Pözsós csajt??? Azt, amelyik 1200-es Ladán kezdte, hátsókerék meghajtással a jeges úton. Azt, amelyiket a benzinkúton már ismerték, mert férfitrikóban, papucsban állt be tankolni, és sosem kért segítséget, max egy ingyen kapucsínót. Azt, amelyik nem tudta kikapcsolni nyáron sem a fűtést, és télen a nem működő ablaktörlőjével hajnalban megidézte szélvédőjén a Flying Windows képernyőkímélő animációját. Azt, amelyik minden reggel 5:30-kor gördült ki a garázsból, fékezett egyet a péknél, majd Jedyvel továbbhajtva biztosan begördült a stúdió elé 5:50-re. Azt, amelyik ingyen javíttatta Peugeot 206-osát a szalonban, mert sosem felejtett el szűk rózsaszín cuccba bújni, mikor ráhajtott egy sziklára és elcsapta a tűzkarikát, vagy hogyishívják azt az izét...

Valahol a Dunakanyarban hagytam el a képességemet, Mounika! Idegállapotba kerültem, és elmúlt. Azóta nincs. Nyista. Kampó. Vége.

Először egy randin bizonytalanodtam el, amikor a férfinép hatására elfelejtettem, hogy kell remegő lábak nélkül kuplungolni. Nem sokkal később, miután végigvezettem fél Európán, a legdurvább városokon is, rájöttem, hogy saját hazám fővárosában mégis félek volán mögé ülni. Külhonban egy román kamionos simán megesz reggelire, mégis jobban idegesít, hogy a belvárosban képtelen vagyok parkolni.

Egy szúnyogmentes nyári éjjelen történt, hogy ügyesen leparkoltam a helyi diszkó előtt, ahol műsorvezetés címszó alatt volt jelenésem, Petyával. Az esemény után Petya nálam aludt (nem kell semmi pluszra gondolni, aludt, na), és mivel én voltam a sofőr, ő a boldog utas, hát már a kora esti órákra vidám részegségbe burkolózott. Ez nem látszott meg a műsorvezetésén, de kapaszkodj! - az autóvezetés is ugyanolyan jól megy neki ilyenkor! Stólbuci csak jelenthet, azzal a különbséggel, hogy (azóta) hites uram nem ül volán mögé ittasan. Kivéve aznap éjjel, 5 kemény percre. És az én könyörgésemre. Mindannyiunk és a többi autóval ott parkoló javára.

Kiérvén a dizsiből ugyanis Férfiasan Vezető Petra csüggedten realizálta, hogy 5-5 cm-re a Pözsótól minden irányban áll egy másik jármű, így aztán vagy beül a kocsijába és színjózanul diszkógömbre töri, vagy meghagyja ugyanezt a feladatot Petyának, aki legalább részeg. Utóbbi könnyebb megoldásnak tűnt, úgyhogy felszólítottam a vállalkozó kedvű személyt, hogy kezdheti a rombolást.

És akkor jött a meglepetés: Petya slusszkulcsot átvette, belibbent a sofőrülésre, fütyörészve egy szempillantása alatt kitolatott, az autón egyetlen karcolás sem esett. Majd kiszállt a kocsiból, rogyadozó lábakkal visszaadta a slusszkulcsot, diszkréten büfizett és beájult az anyósülésre.

Asszem, kellett két perc gondolkodási idő, míg el mertem hinni, amit láttam, de azóta megtanultam, hogy az ilyen meglepetések mindennaposak tőle...

És utána valahogy hová lett a jogos Ítványom??? Miért gondolom, hogy nem megy?

Yokker előtt, mikor még vuvuzelaszó nem színezte a mindennapjainkat, elviselhető volt az élet autómentesen. A fővárosban sokkal kényelmesebb és időnként gyorsabb Békávé válni, vagy bringává menni. A parkolás katasztrófa, a levegő büdös, a dugó kibírhatatlan.

Mégis, nagyon terhes koromban (= 8-9 hónapos hasszerkezettel), mikor moccanni is nehéz volt, nagyon jól jött a fenekem alá az autó, és benne a sofőr, azaz Petya. Honvéd és MÁKkórház, minden nap. Na, az lett volna szép tömegközlekedve. Botkós életünk is így indult, már a kórházból is gépjárművel érkezett haza a kis Csomag Úr, és azóta is szeret autózni. 

Budai GyK, Lászlókórház, bevásárlóközpontok, Kismaros és Nagykanizsa, mind-mind csakis autósan Botkósítható helyszínek. És most, hogy Inszájder II. is képbe került, kicsi Petra mélyen elgondolkodhat, hogy leckéket vesz a Budapesti autós közlekedésből a világ legjobb sofőrjétől, aki a hótlazán is precízen vezető Petya. 

Ideje lenne. Mármint, ideje mindenkinek lenne erre, de mersze... 

Álljon örökül ez a bejegyzés itt annak emlékére, hogy egyszer még tudtam vezetni, most meg épp elmúlt. De újrakezdődik :)

 

 

Szerző: Gizibaba  2011.01.04. 21:51 7 komment · 1 trackback

Címkék: lada autó vezetés sofőr pözsó

A bejegyzés trackback címe:

https://gizibaba.blog.hu/api/trackback/id/tr582561184

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Matt fényű Rubint 2011.01.05. 09:20:37

Újra bulvárvizekre eveztem. Egyik „kedvenc” megélhetési sztárpárosom, újfent megjelenítette magát a kereskedelmi médiumok világában. Tudom, megkapom majd, hogy savanyú a szőlő, stb. de azért csak leírom. Kedves Schobertné Rubint Réka! Örö...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV reszelő 2011.01.05. 10:38:00

Összefoglalom: Régen azt hitted, tudsz vezetni, de 45 éves korodra elérted egy 22 éves szellemi szintjét és beláttad, hogy ez nem megy neked, olyan béna vagy, mint a többi, akit eleddig lenéztél.

Barnebyte 2011.01.05. 10:39:46

Beavatlak a trükkökbe, kedves Petra, hiszen nem olyan nagy ördöngösség újra FVP-vé válni. Másnak mondjuk picivel bonyolultabb, és bizony születési előjogok szükségeltetnek hozzá, például Petra névvel kell rendelkezniük, de ha nem vagyunk túl szőrősszívűek, mondjuk a Péterek is beleférnek.
Tehát ahhoz, hogy a problémádat megoldhassuk, azt tanácsos megvizsgálni, kezdjük is az elején: F, mint férfiasan.
Hogy vezet egy férfi? Ez egyszerű: Minden külső körülménytől függetlenül higgadtan, magabiztosan. Legalábbis egy külső szemlélő számára. Ehhez ugyanúgy szükséges a megfelelő vezető póz megtalálása (lazán, szinte csak minimálisan mutatva, hogy kormány van a kezünkben, nem pedig 10-2-nél erősen előrehajolva, ablaktörlőlapátot makrózva), mint ahogyan elengedhetetlen az érzelmi sterilitás is. Sosem fogod látni az arcbarázdáinkon, hogy kicsin múlt a bal visszapillantó, sőt, ha netán érzékelnétek a forgalmi helyzetet, még fel is vágnánk vele, hogy mennyire nagyonjók vagyunk, a lehetőségekhez képest a legjobban palástolva a tényt, hogy mi is majd be szartunk. De mi akkor sem sikongatunk és tapsolunk egy váratlan forgalmi szituációban, ha egyedül ülünk az autóban. És azért nem, mert az ilyen jól begyakorolt, és ezerszer eljátszott szerep bizony magabiztosabbá tett minket, és időközben szereztünk egy kevés rutint is. Mondjuk én sem szeretek parkolni a belvárosban, de ezt nem reklámozom, és megoldom azzal, hogy "Tegyük le a kocsit kijjebb, bebékávézunk, gyorsabb".
V, mint vezető:
Rágugliztam, olyan sok jó választ tudnék adni arra, hogy milyen egy jó vezető, de nekem alapból az ugrott be, hogy kicsi ellenállással rendelkező, és ezt is lehet bárhogyan érteni. Bár aktuálisabb, hogy ha jól értem, inkább háztartást vezetsz, mint autót, ha így van, itt sem árt némi változtatás.
P, mint Petra. Ez adott. Legalábbis asszem.
Összefoglalva tehát: jó színésznek kell lenned, azonosulnod kell az FVP szereppel, ez önbizalmat ad, amitől jobb leszel. Persze nem árt hozzá mondjuk vezetni néha.

kedvenced 2011.01.05. 10:44:30

BKV reszelő: Nem egészen. Ez itt arról szól, hogy vezetni el lehet felejteni, meg lehet riadni tőle, főleg ha ritkán csinálja az ember és közben lesz egy kis plusz felelősség rajta egy babautas miatt. És akkor újra neki kell veselkedni, hogy visszajöjjön a rutin.

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.01.05. 11:10:04

A probléma tán részben genetikai eredetű.
A pasik térérzékelése jobb, a szerencséseknek kissé matt állapotban is. Emiatt könnyebben navigálnak mindenféle dobozszerű alakzat kormánya mögött, rollertől a tankhajóig.

A másik gond, hogy Pesten folyamatosan romlik a közlekedési morál. Nem a lazuló fegyelem a fő gond, hanem hogy nem figyelünk a másikra. Előzékenységnek, udvariasságnak alig van nyoma, a kaotikus déli országok sofőreivel ellentétben. Fél-egy év kihagyás után rettenetes lehet az újrakezdés.

Ha ehhez hozzájönnek a baba miatt tótágast álló hormonok, megértem a rettegést. Ha nagyon nem megy, jobb a sofőrnél maradni, és hozzászervezni az életet arra a pár hónapra.

ostván 2011.01.05. 12:20:11

A fejedben csinálj rendet. Ha vezetni KELL, akkor töröld ki a gátlásokat (ugyanis most is úgy tudsz vezetni, mint fénykorodban, csak most az agyadban elültetett gátlások korlátoznak), amik teljesen feleslegesek. Te MINDENT jobban tudsz, mint mások! Még a kicsire is jobban tudsz vigyázni.
Az a baj a vezetés és az alkohol kombinációjával, hogy váratlan és rendkívüli helyzetben, amikor nagyon gyorsan ÉS nagyon pontosan KELL korrigálni, az nem megy. Akárki kipróbálhatja egy számítógépes játékkal (konyak előtti pontszám és konyak utáni pontszám összehasonlítása!).

Ajtony 2012.07.22. 09:05:46

Szia! Ladázni kell egy rövid ideig újra. Aki annak el tudja tekerni a kormányát parkolás közben, egy mai kocsival játszva áll ki 5+5 centiből. :-)

Gizibaba 2012.07.22. 09:05:48

BKV reszelő: Így igaz, kivéve, hogy korábban se néztem le a hozzám hasonlókat. Csak féltem tőlük. :D